Körlük/ Blindness (After Jose Saramago "Ensaio sobre a Cegueira"), 60x100cm., tuval üzerine akrilik boya, 2016.
Ters Resim/ Reverse Painting, 60x100cm., tuval üzerine akrilik boya, 2016.
Tarık Mutluoğlu Koleksiyonunda
"Ters resim / Reverse Painting" resmin derinliği ve yüzeyi ile ilgili düşündüğüm zamanlarda yaptığım bir resim. Yüksek lisans tezim yüzey ve derinlik arasındaki gerilimle ilgiliydi. Bu resimde elemanlar geriye doğru küçülmüyor, perspektiften etkilenerek deformasyona uğramıyor; tam tersine geriye gittikçe aynı büyüklükte kalıyor veya büyüyor. Bu fikrin doğmasını sağlayan çok daha sade bir eskizi de aşağıya ekliyorum: Flamalar. Bu eskizden hareketle baktıkça içeri doğru daralmayan bize doğru genişleyerek bir resim hayal ettim. Bu çok özgün bir fikir değil elbette, bu konuda ileri okuma için Pavel Florenski'nin Tersten Perspektif (Metis Yay.) veya Erwin Panofsky'nin Perspektif: Simgesel Bir Biçim (Metis Yay.) kitaplarına bakılabilir.
Duchamp, Cezanne'a kadar olan sanat tarihini "pencerenin içine bakmak" olarak özetler ve bunu bir pencere ile sergiler. (Marcel Duchamp, Fresh Widow, 1920, Moma) Bu düşünce, bu projedeki iki resmin de temelinde yatıyor.